Let Get-It Free!

Wednesday 30 November 2011

UMNO tiada Imunisasi

 "Pas takkan boleh menggantikan UMNO kerana UMNO tiada galang-ganti" Tan Sri TPM. Dalam sejarah peradaban manapun di dunia sekalipun pasti tampuk pemerintahan itu bertukar.

Jika sebuah pemerintahan tidak bertukar maka pemerintah pasti mentadbir sesuka hati sepertimana UMNO lakukan sekarang.

UMNO perlu sedar PAS tidak akan menggantikan mereka kerana UMNO ini SEKULAR dan PAS ini membawa Islam sebagai asas perjuangan  dan cuma ambil alih dari UMNO.

“DAP bercakap mengenai Islam, Pas mengiyakan sahaja. Pemimpin DAP menyebut dua tiga patah ayat al-Qur’an walaupun salah, Pas mempertahankan. Pemimpin DAP menggelar dirinya Khalifah Umar Abdul Aziz, Pas memberi pengiktirafan.

Terima kasih kerana UMNO sedar DAP menggunakan ayat Al-Quran dengan sebutan salah kerana namapun mereka bukan Islam. Tetapi menarik kerana baru beberapa tahun PR wujud ada juga pemimpin bukan Islam dalam  PR cuba mengkaji Al-Quran. MCA & MIC bila lagi nak kaji? 54 tahun bersamakan? Apa mereka faham?

Isu Khalifah Umar Abdul Aziz ini dikaitkan dengan KM Pulau Pinang. YB Lim Guan Eng berminat dengan kisah Khalifah Umar tapi tiada pula beliau samakan dirinya dengan Khalifah Umar. Alhamdullillah baca juga KM Pulau Pinang tentang sejarah hebat tentang pemerintahan Islam dahulu, ini berkembangan baik kerana mereka ingin mempelajari tentang Islam itu sendiri. Perlu ke main isu sempit macam ini? Jadi JANTAN sikit!

“Pemimpin DAP berceramah, penyokong Pas bertakbir. Tetapi apabila Pas menyebut tentang Negara Islam, pemimpin DAP lah yang pertama sekali mengecam Pas. Dan apabila dikecam, Pas diam seribu bahasa. Apa maknanya ini?” TPM.

Bertakbir ini apa sebenarnya? Adakah dengan bertakbir itu bermaksud memuja DAP? Jawapannya tidak, soal asas menjadi budaya penyokong PAS ini suka sebut "Allahuakbar" ketika ada ceramah. Mungkin ada pihak rasa panas jika takbir ini dilaungkan itu isu ini timbul.

Soal negara Islam ini menjadi asas perjuangan PAS dan sebab ini juga UMNO ditolak oleh melayu Islam yang bersama PAS. Isu yang pertama sekali mengecam PAS bukan DAP tetapi UMNO sampai dalam perhimpunan agung masih nak kecam.Apa pasal? Takut ke? Ada berani Debatlah? Jadi macam KJ berani, biarpun kalah. DAP jadi orang kedua sebab mereka ini telah ditakutkan oleh UMNO tentang negara Islam. Kononnya negara Islam akan paksa bukan Islam bertudung contohnya. Banyak lagi yang salah UMNO terangkan pada suku-sakat mereka.

Makin dekat nak pilihanraya ini lagi macam-macam isu berbangkit. Dari dulu sampai sekarang UMNO asyik burukkan PAS tentang negara Islam tetapi dulu waktu darurat itulah orang yang kau cari. Selagi UMNO tidak "gentleman" macam KJ dan Saifuddin Abdullah, UMNO akan mereput.

Yang Benar,
Hayyu Zahari
30 November 2011.

No comments:

Post a Comment