Let Get-It Free!

Friday 30 September 2011

Umum GST Kuburkan BN

Pengarah Strategi Keadilan Rafizi Ramli menggesa kerajaan untuk mengumumkan perlaksanaan cukai GST sebelum pilihanraya ke-13 sebagai melihat kutipan undian rakyat terhadap GST. Setiap undi terhadap BN adalah sokongan rakyat terhadap penerimaan cukai tersebut kelak.



Namun begitu seperti yang telah dijangkakan kerajaan tidak akan mengemukan dasar-dasar yang akan dilaksanakan jika menang PRU 13 kerana sedar ia pasti tidak menguntungkan golongan rakyat pertengahan dan rendah bahkan menekan dan menghimpit kehidupan rakyat.

Perkhabaran tentang GST sangat kurang dibaca dan diselidiki bukan hanya masyarakat desa bahkan golongan intektual seperti mahasiswa juga tidak memandang isu serius ini. Isu ini perlu diberi perhatian oleh golongan muda supaya menggunakan kuasa undian dalam PRU akan datang.

Mahasiswa juga perlu bangkit dalam menrevolusi pemikiran muda dan menjadi asas sebuah revolusi rakyat. Walaupun AUKU menyekat sebuah perjuangan rakyat berstatus mahasiswa adakah kita perlu gentar! Adakah selamanya harus gentar?

Bagaimana kehidupan Mahasiswa bila diperkenalkan GST? Bagaimana pula saudara kita yang berpendapatan rendah? Adakah bantuan akan tiba? Sedangkan ketika GST belum diperkenalkan, jutaan rakyat menghadapi kesukaran hidup dan bantuan pula tenggelam timbul.

Harus siapa yang memperjuangkan isu semua ini? Ketua Bahagian UMNO, MCA, MIC, PAS, PKR, DAP atau BN? Sebenarnya ialah akar umbi. Rakyat perlu mengubah sinario ini, sinario yang lama menjadi dilema. Ubah ketika upaya, ubah belum sengsara.

No comments:

Post a Comment