Let Get-It Free!

Monday 6 May 2013

Saya berdiri diatas pendirian saya


Assalammualaikum,

Penulis saya kali ini berkisar dengan PRU-13 dan merupakan PRU ke 4 saya lalui dengan penuh kefahaman tetapi yang pertama sebagai pemilih rasmi.

Secara terang saya inginkan pembaharuan politik sejak saya berusia 11 tahun dan kini hampir menjenggah usia 26 tahun. 15 tahun saya menganalisis politik sehingga kini, dan 4 kali berturut-turut saya merasai kegagalan dalam PRU sebagai penyokong.

Pegangan politik saya bukanlah ikut-ikutan dan juga bukan bawaan keluarga tetapi ianya penepati pemikiran yang dibenihi oleh pembacaan dan pemerhatian saya lalui.

Kegagalan menerajui Putrajaya bukanlah perkara baru, bahkan ia membuatkan saya semakin faham ada perbezaan jelas antara pengundi Bandar dan luar Bandar.

Kecelikan politik bukan milik semua orang apatah lagi keghairahan seperti saya ini berbeza sekali dengan teman seusia. Dahulu rakan-rakan saya tidak tahu politik tetapi sekarang mereka lebih mengetahui dahulu dari saya. Harapnya mereka mengundi dan mengerti bahawa masej yang ingin disampaikan bahawa Malaysia mampu ditadbir lebih baik dari Kerajaan Barisan Nasional berbekas dihati.

Cemohan dari penyokong ikut-ikutan tidak membekas bahkan menjadi pemangkin bahawa suatu hari nanti mereka akan sedar mengapa saya menentang kerajaan sedia ada.
Selamat Maju jaya.



No comments:

Post a Comment